Gästlägenheten

Information för de som vill hyra

Gästlägenheten

Ta själv med:

- Handduk

- Badlakan

- Sängkläder

- Diskhandduk

Vi har i föreningen tillgång till en liten trevlig gästlägenhet. Den ligger på bottenvåningen i 134:an, i passagen mellan 134:an och 132:an. Den medlem som hyr gästlägenheten är ansvarig för att den städas och lämnas i fint skick till nästa gäst.


Boka gästlägenheten här. Fyll gärna i nyckelkvittensen innan du hämtar nyckeln och lämna denna till den bokningsansvarige vid nyckelöverlämnandet.


Utrustning i lokalen:

- Köksbord och 4 stolar

- Bäddsoffa för 2 personer och  utvikningssäng för 1 person

- 3 täcken och 3 kuddar

- Ryamatta, soffbord, golvlampa med läslampa, fönsterlampor

- Panelgardiner och mörkläggningsrullgardiner på båda fönstren

- Pentry med kyl och två kokplattor

- Serveringsvagn

- Diskställ, diskborste, diskmedel

- Porslin 6-pers, bestick 6-pers, köksredskap, 2 kastruller, 1 stekpanna

- Kaffebryggare, microvågsugn, vattenkokare, brödrost

- CD-radio och TV

- Städskåp med städartiklar så som mopp, skurhink och trasor, dammsugare

Foton: Anngelica Kristoferqvist

Uthyrning

Endast myndiga medlemmar i förningen får boka. Först till kvarn gäller. Man får boka maximalt en vecka åt gången, men det kan förlängas om det visar sig att ingen har hyrt dagarna efteråt. Man bör avboka senast ett dygn innan. Bokning sker via via uthyrningsansvarige, som skriver upp er i bokningskalendern. Kalendern går att se på bokningssidan.

Kontakta uthyrningsansvarige via e-post till boka@mariebo2.se eller skriv ett meddelande på bokningssidan. Ange vem du är, ditt lägenhetsnummer, vilka datum du vill boka samt kontaktuppgifter så hör den uthyrningsansvarige av sig till dig.

 

Nyckeluthämtning/lämning

Man hämtar nyckeln efter överenskommelse hos den uthyrningsansvarige. Det är den/dom som bor i lägenheten som bokat lokalen som måste hämta ut nyckeln personligen. Den/dom är ansvariga för sina gäster som hyr och ska se till att rummet är städat. Då fyller man i en blankett/kvittens och måste visa legitimation. Vi ser gärna att du fyllt i blanketten/kvittensen innan du kommer, så har du möjlighet till det så finns den här. Nyckeln skall vara tillbakalämnad och lokalen städad senast kl 12 sista hyresdag. Om man vill lämna igen nyckeln till nyckelansvariges postfack läggs nyckeln i ett kuvert.

 

Betalning

Uthyrningsavgiften är 250 kr/dygn och debiteras på hyresavin. Ni får själva göra upp med era gäster om betalning, men ni står själv som betalningsansvarig. Parkering ingår.



Ordningsregler

• Medlem som hyr lokalen ska ha fyllt 18.
• Den medlem som hyr lokalen och lämnar denna kvittens är ansvarig för städning, ev.
skadegörelse eller annat som händer i gästlägenheten under hyresperioden.
• Möbler skall skyddas från fläckar, varma kärl eller överdrivet slitage. Skadade inventarier
ersätts till sitt fulla värde. Är något är i behov av åtgärd felanmäler du detta till styrelsen, se
kontaktuppgift nedan.
• Avgiften för gästlägenheten dras från medlemmens hyra/avgiftsavi nästkommande kvartal.
• Nycklar återlämnas nästkommande dag före kl 12.00.
• Borttappad nyckel ersätts av medlem med 1000kr.
• Städnings sker efter uppsatta anvisningar på städskåpet. Alla sopor och annat skräp skall tas
med när medlemmen lämnar lokalen. Efterlevs inte detta kan styrelsen kräva medlem på en
städavgift på 2000kr.
• Den som hyr gästlägenheten får ej föra höga ljud under nattetid 22.00 - 8.00 söndag-torsdag
och 23.00 - 8.00 fredag-lördag.
• Rökning, kommersiell verksamhet, olaglig verksamhet, alkoholförtäring samt spel om pengar
är förbjudet i lokalen.
• Det är ej tillåtet att sätta upp något på väggar, dörr eller rör. Har du synpunkter på
inredningen kan du meddela detta till styrelsen.
• Följs inte dessa regler trots uppmaning kan styrelsen nödgas utestänga berörd medlem från
rätten att hyra lokalen